2010. február 20., szombat

Puskázás, avagy hallgató csak hallgat, de nem tanul...

Nemrég olvastam egy blogbejegyzést arról, hogy az orvosi egyetemen (az, hogy melyiken pontosan, nem derült ki a leírásból) nem "lehet" puskázni, mert a ZH-k és vizsgák előtt a hallgatóknak alá kell írniuk egy nyilatkozatot, miszerint ha rajtakapják őket, repülnek az egyetemről.Ennek kapcsán kezdtem el gondolkodni azon, hogy ezt akár nálunk is be lehetne vezetni.
Nem egyszerűen azért, hogy megszívassunk másokat. Saját évfolyamomon tapasztalom rendszeresen, hogy van olyan, aki a szóbeli vizsgákon képes a tételeket kimásolni. Mikrobiológia, kórélettan, állattenyésztéstan. Én sem vagyok azért szent, de jómagam mindössze egyszer puskáztam, kórélettan ZH-n, de igazából még értelme sem volt túl sok. Hiába kaptam ugyanis rá 4/5-öt mg 5öst, a vizsgán vajmi keveset számított ez a két jó jegy. Persze meg kellett lennie az eredménynek, de képtelen voltam megtanulni. Kijegyzeteltem az anyagot, hogy majd abból megtanulom, végül aztán puska lett belőle. Viszont mai napig jól emlékszem arra az anyagra.
Ellenben olyan emberek, akik eddig zseninek számítottak, most brillíroztak több vizsgán is, ámde mindezt úgy, hogy a szóbeli tételeket kimásolták. Nekem van olyan vizsgám, ami nem lett meg, de komolyan mondom, büszkébb vagyok erre így, mintha kipuskáztam volna a vizsgán, és meglenne mondjuk a kettesem. Komolyan mondom, kész röhej ez az egész. Valahol érthető, hogy egy büfészakon ilyesmit bevezetni botorság volna. De nálunk szerintem kevesebb hülyét képezne az egyetem, ha páran ilyen módon kiesnének.
Ohó, egyvalamit még azért meg kell említenem. A puskázás módját: puskatoll( az élettan tanszéken ezért nem is lehet, csak a tanszék tollaival írni a ZH-t meg a vizsgát), iPod-ban pdf-formátumban, egyszerű házi papírpuska(ergo átláthatatlan cetlik halmaza) és persze a tenyérre, szoknyabélésre,karkötőre írt puskák. Egyeseknek már semmi se szent.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése